22 Mart 2010 Pazartesi

Dağlar Gibi Dik Dur, Sular Gibi Ak!


Stres ve Maneviyat Üzerine Düşünceler...
Yeni bir kitap okumaya başladığım bugünlerde üzerimde bıraktığı etkiyi de paylaşmadan edemedim.

'Stres çağındayız. Alametleri her yerde, bakışlarda ve konuşmalarda... Üstesinden gelmek için elimizden gelen gayreti göstermemize rağmen stres fırtınası dinecek gibi görünmüyor…'

Bu kitabı okumam şöyle oldu aslında... Kendi kütüphanemde duran bir kitabı babamın farketmesiyle oldu. Bir şey alırken babamın gözüne kitabımın ismi çarpmış; Dr. Brian Luke Seaward'ın bir kitabı: " Dağlar Gibi Dik Dur, Sular Gibi Ak " ... Ve ismini çok beğenen babam kitabı alarak okumaya koyulmuş. Çok kısa zamanda bitirdikten sonra benimle yorumlarını paylaştı. Sen okudun dimi bu kitabı diye başladı sözlerine... Hayır dedim.. Ben de sen tavsiye üzerine okudun diye düşünmüştüm dedi. Hani sen biraz fazla streslisin ya, yani sanki tam seni anlatıyor gibi değişik cümleler kurmaya başladı:)
Babamın ardından okumaya başladım ve içinde kendi bulduğum o kadar çok satır var ki... Ufak bir kaç alıntıyı da paylaşmadan edemeyeceğim...

" Dün geçmiş, yarın gelecektir, fakat bugün bir armağandır. İşte bu yüzden biz ona şimdi diyoruz... "

" Her sıkıntının avucunda bir armağan vardır. Sıkıntı ararız, çünkü armağan isteriz. "

" Sizi kızdıran, sizi fethetmiş demektir "
Elizabeth Kenny

Huzur Duası diye bilinen bir duayla son vereceğim satırlarıma, kitabım bittikten sonra da bütün görüşlerimi buraya aktaracağım...

" Tanrım, bana değiştiremeyeceğim şeyleri kabul etmem için gerekli huzuru, gücümün yettiklerini değiştirme cesareti ve bunları birbirinden ayıracak aklı bağışla! "

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder